Skip to main content
cropped-header-object-2.png

Κανονισμός Λειτουργίας Σχολείου

Η μαθητική ιδιότητα συνοδεύει τις μαθήτριες και τους μαθητές τόσο στο εσωτερικό της αίθουσας διδασκαλίας, όσο και έξω απ? αυτή (στον προαύλιο χώρο, στις εκδρομές, στις επισκέψεις κ. ά.), αλλά και γενικά σε όλους τους χώρους. Εκτός από τον εαυτό τους οι μαθητές και οι μαθήτριες εκπροσωπούν το σχολείο και γενικότερα το σύνολο της σχολικής κοινότητας στην κοινωνία που ζουν.

Ένα σύνολο περίπου 200 ανθρώπων, μαθητριών, μαθητών και εκπαιδευτικών, για να λειτουργούν αρμονικά και δημιουργικά, είναι απαραίτητο να έχουν συμφωνήσει σε ένα σύνολο κανόνων. Αυτούς τους κανόνες θα διαβάσετε στη συνέχεια και μπορείτε να τους συζητήσετε με τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς σας.

Είμαστε σίγουροι πως με τη στάση σας και τη συμπεριφορά σας θα βοηθήσετε στην καλή λειτουργία της σχολικής κοινότητας.

1) ΦΟΙΤΗΣΗ:

  • Η προσεκτική παρακολούθηση των μαθημάτων και η σωστή προετοιμασία τους πρέπει να είναι ανελλιπής.
  •  Ο μαθητής δεν απουσιάζει από το σχολείο παρά μόνο για σοβαρούς λόγους. Σε περίπτωση απουσίας του υποχρεούται ο κηδεμόνας του να ενημερώνει έγκαιρα το σχολείο (τηλεφώνημα το πρωί) και μέσα σε διάστημα δέκα εργάσιμων ημερών να προσέρχεται στο σχολείο για τη δικαιολόγηση των απουσιών.
  • Το σχολείο έχει το δικαίωμα και την υποχρέωση να ενημερώνει τους γονείς των μαθητών για τυχόν απουσίες, για τις επιδόσεις τους και τη συμπεριφορά τους όσο πιο έγκαιρα γίνεται.
  • Το σχολείο έχει την υποχρέωση να αντιμετωπίζει τον κάθε μαθητή σαν μια ξεχωριστή προσωπικότητα, να σέβεται τις ανάγκες του, να του προσφέρει την καλύτερη δυνατή αγωγή και μόρφωση, να διαλέγεται με τις απόψεις του και να μη μειώνει με πράξεις ή λόγους την προσωπικότητα του.
  • Ο μαθητής οφείλει να αντιμετωπίζει όλους τους εκπαιδευτικούς, όλα τα μαθήματα κι όλες τις σχολικές δραστηριότητες με τον ίδιο σεβασμό και εκτίμηση.

2) ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ:

  • Οφείλει να προσέρχεται στην τάξη και να κάθεται στη θέση του αμέσως μετά το κουδούνι, αφού ο καθηγητής ξεκλειδώσει την πόρτα. Σε αντίθετη περίπτωση διακόπτει την πολύτιμη διδακτική ώρα και ενοχλεί τους συμμαθητές του και τον διδάσκοντα. Μη έγκαιρη προσέλευση συνεπάγεται απουσία και κυρώσεις (ωριαία αποβολή, ενημέρωση του αρμόδιου υποδιευθυντή, καταγραφή στο βιβλίο ποινών και τηλεφωνική ενημέρωση του κηδεμόνα από τον καθηγητή του).
  • Ο σεβασμός με τον οποίο οφείλει να αντιμετωπίζει ο μαθητής κάθε ομιλητή (καθηγητή ή συμμαθητή) δεν επιτρέπει την απότομη και χωρίς άδεια διακοπή του. Αντίθετα περιμένει να ολοκληρώσει και σηκώνει χέρι, για να πάρει το λόγο.
  • Δεν επιτρέπει στον εαυτό του αλλά και στους άλλους να διακόπτουν τη διδακτική διαδικασία με ψιθύρους, αστεϊσμούς και κάθε είδους ενόχληση που παρακωλύει την ομαλή διεξαγωγή του μαθήματος.
  • Δεν φέρνει ποτέ φαγητό ή ρόφημα στην τάξη, γιατί αποτελούν (τα ίδια ή τα υπολείμματα τους), όταν παραμείνουν εκτεθειμένα, εστία μικροβίων. Φροντίζει να ολοκληρώνει το φαγητό του στην ώρα του διαλείμματος.
  • Οι αίθουσες κλειδώνονται κατά τη διάρκεια του διαλείμματος. Ο μαθητής φροντίζει να έχει μαζί του ότι χρειάζεται. Δεν επιτρέπεται η παραμονή του στους διαδρόμους.
  • Για να είναι όλοι ευχαριστημένοι από το περιβάλλον στο οποίο ζούμε πολλές ώρες της ημέρας, ο μαθητής οφείλει να διατηρεί τη σχολική αίθουσα καθαρή καιτακτοποιημένη.
  • Ο μαθητής φροντίζει και προστατεύει το σχολικό εξοπλισμό της αίθουσας (θρανία, πίνακες, καρέκλες, TV, βίντεο, υπολογιστές, τοίχους, δάπεδα), των εργαστηρίων και όλου γενικά του σχολείου, σκεπτόμενος πάντοτε ότι ανήκει στο σύνολο της σχολικής κοινότητας. Δεν αγγίζει τους διαδραστικούς πίνακες, τον εξοπλισμό τους, αν δεν είναι παρών ο εκπαιδευτικός της τάξης. Σε περίπτωση οποιασδήποτε καταστροφής ή ρύπανση σχολικής περιουσίας είναι υποχρεωμένος να υποστεί τις συνέπειες των πράξεων του πειθαρχικά, αλλά και να αποκαταστήσει τη ζημιά με προσωπική ή οικογενειακή δαπάνη.
  • Δε χρησιμοποιεί τις ηλεκτρονικές συσκευές (υπολογιστές, προβολείς βίντεο, τηλεόραση, βίντεο, κασετόφωνο, διαφανοσκόπιο κλπ.) χωρίς την άδεια του καθηγητή του.
  • Στη βιβλιοθήκη και στα εργαστήρια του σχολείου, σέβεται τον ιδιαίτερο κανονισμό που ισχύει για τους ευαίσθητους αυτούς χώρους.Χρήση κινητών τηλεφώνων και φορητών συσκευών αναπαραγωγής ήχου: Απαγορεύεται η χρήση κινητών τηλεφώνων μέσα στον σχολικό χώρο και κατά τον χρόνο λειτουργίας του σχολείου.
    Συνιστάται στους μαθητές μας να αποφεύγουν γενικά να φέρνουν στο σχολικό χώρο κινητά ή συσκευές αναπαραγωγής ήχου (π.χ. walkman )ή καταγραφή εικόνας και ήχου (π.χ. φωτογραφικές μηχανές). Σε περίπτωση που κρίνεται από τους γονείς απολύτως απαραίτητο να έχει μαζί του κινητό τηλέφωνο (για χρήση μετά ή πριν από τη διάρκεια της σχολικής ημέρας) τότε ο μαθητής οφείλει:

α) Να έχει το τηλέφωνο κλειστό σε όλη τη διάρκεια της σχολικής ημέρας.

β) Να μην κάνει άσκοπη χρήση αυτής.

Αν μαθητής παραβεί έναν από τους παραπάνω κανόνες τότε το τηλέφωνο ή η συσκευή αφαιρείται από αυτόν για όλη τη διάρκεια της ημέρας, φυλάσσεται από το Διευθυντή του σχολείου και παραδίδεται σ? αυτόν στο τέλος των μαθημάτων. Σε περίπτωση υποτροπής τότε καλούμε τον γονέα.

3) ΠΡΟΑΥΛΙΟΙ ΧΩΡΟΙ:

Την ώρα της προσευχής, η σοβαρότητα και ο σεβασμός, θεωρούνται αυτονόητα από όλους. Κάθε άνθρωπος έχει το δικαίωμα της συμμετοχής ή μη σε θρησκευτικά καθήκοντα, αλλά έχει παράλληλα την υποχρέωση του σεβασμού των επιλογών των άλλων για το ίδιο θέμα.

  • Μεγάλη πρόκληση για όλες και όλους, είναι η διατήρηση των προαυλίων χώρων στην άριστη κατάσταση που παραλαμβάνονται κάθε πρωί. Είναι σημαντικό, οι καθαρίστριες του σχολείου να ασχολούνται με την απολύμανση και την καθαριότητα των χώρων και να μην αναλώνουν το χρόνο τους στο μάζεμα χαρτιών, μπουκαλιών, φαγητών που χαλούν την εικόνα, που υποτιμούν τον πολιτισμό μας. Αυτά μπορούν να πεταχτούν από τον καθένα σε έναν από τους κάδους απορριμμάτων.
  • Η συμμετοχή των μαθητών σε αθλοπαιδιές με μπάλες κατά τα διαλείμματα δεν επιτρέπεται, γιατί υπάρχει ο κίνδυνος πρόκλησης τραυματισμού.
  • Κατά τα διαλείμματα οι μαθητές συμμορφώνονται απόλυτα με τις υποδείξεις του εφημερεύοντα καθηγητή και δεν περιφέρονται σε χώρους που δεν επιτρέπεται.
  • Οι μαθητές δε συμπεριφέρονται ανάρμοστα και αντικοινωνικά (βωμολοχίες, καυγάδες, μπουγέλα, κακοπροαίρετα πειράγματα), σεβόμενοι την αρχή: « Δεν κάνουμε στους άλλους ότι δε θέλουμε να μας κάνουν αυτοί.»
  • Σέβονται τους γείτονες του σχολείου και φροντίζουν να μην τους παρενοχλούν με     κανένα τρόπο.
  • Δεν εξέρχονται από το σχολικό χώρο για κανέναν λόγο χωρίς άδεια.
  • Δεν παραβιάζουν τη σειρά προτεραιότητας στο κυλικείο, μία πράξη ασέβειας καιέλλειψης δημοκρατικής αντίληψης.
  • Σε περίπτωση που κάποιος δεν σέβεται πρώτα τον εαυτό του και έπειτα τουςάλλους, οι μαθητές απευθύνονται στον εκάστοτε εφημερεύοντα καθηγητή για τη

    συμμόρφωση του και δεν αναλαμβάνουν να λύσουν το πρόβλημα μόνοι τους.

  • Δεν επιτρέπεται η συνάθροιση και παραμονή των μαθητών επί μακρόν στους χώρους των τουαλετών. Φροντίζουν να κάνουν σωστή χρήση των τουαλετών, αφήνουν πάντα το χώρο καθαρό, ρίχνουν τα χαρτιά καθαριότητας στους κάδους, τραβούν το καζανάκι και πλένουν τα χέρια τους. Σε καμιά περίπτωση δενεπισκέπτονται τις τουαλέτες του άλλου φύλου.

4) ΕΜΦΑΝΙΣΗ ? ΠΑΡΟΥΣΙΑ

Προσέρχονται στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής πάντοτε με την κατάλληλη ένδυση.

5) ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ

  • Εάν κάποιος από τη σχολική κοινότητα παρενοχλεί την προσωπικότητα κάποιου μαθητή με αστεϊσμούς, περιπαιχτικά σχόλια κ.ά. αυτός έχει την υποχρέωση, προστατεύοντας την αξιοπρέπεια του, να το θέσει υπόψη του υπεύθυνου καθηγητή του τμήματος του.
  • Εάν κάποιος παρενοχλεί τη μαθησιακή διαδικασία όλη, άρα και την μόρφωση, ακολουθείται η εξής διαδικασία: συζήτηση όλης της μαθητικής κοινότητας του τμήματος για επίλυση του προβλήματος ή παραπομπή του στον υπεύθυνο καθηγητή.
  • Ο κάθε μαθητής είναι υποχρεωμένος να συμπεριφέρεται με ευπρέπεια προς τα άλλα παιδιά, τους καθηγητές και το προσωπικό του σχολείου.

6) ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ? ΓΡΑΦΕΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

  • Οι μαθητές για οποιοδήποτε ζήτημα τους απασχολεί απευθύνονται πάντα αρχικά στο σύμβουλο καθηγητή της τάξης που θα δώσει τις σχετικές οδηγίες.
  • Εφόσον όμως υπάρχει σοβαρός λόγος, τον εξηγούν αρχικά στο σύμβουλο καθηγητή της τάξης τους, ο οποίος, αφού εξετάσει τη βαρύτητα του ζητήματος, προσέρχεται με το μαθητή στο γραφείο του Διευθυντή για να συζητήσουν το πρόβλημα τους και να δοθεί οριστική λύση.
  • Σε περίπτωση καθυστερημένης πρωινής προσέλευσης, οι μαθητές οφείλουν να περάσουν από το γραφείο της Γραμματείας και να πάρουν άδεια εισόδου στην τάξη. Σε επανάληψη του φαινομένου, το γεγονός ελέγχεται.
  • Σε περίπτωση που απουσιάζει κάποιος καθηγητής μόνο ο απουσιολόγος ή ο επιμελητής προσέρχεται στη Γραμματεία για να ρωτήσει πώς θα γίνει η αναπλήρωση της ώρας.
  • Δεν μπαίνουν στη γραμματεία και σε κανένα γραφείο ή αίθουσα καθηγητών χωρίς να χτυπήσουν την πόρτα και λάβουν άδεια εισόδου.

    7) ΓΕΝΙΚΑ

    Ο εκφοβισμός, η σωματική ή φραστική βία ή απειλή, οι εκδηλώσεις ρατσισμού, οι διακρίσεις που σχετίζονται με προσωπικά χαρακτηριστικά, οι ύβρεις και κάθε απαξιωτικός χαρακτηρισμός αποτελούν βαρύτατα παραπτώματα για τη σχολική κοινότητα.

    8) ΠΟΙΝΕΣ

    Εφόσον οι παραπάνω κανόνες αποτελούν ένα «συμβόλαιο τιμής» ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας, με την εφαρμογή τους προλαμβάνονται τα παραπτώματα και το σχολείο δεν φτάνει στο δυσάρεστο σημείο της επιβολής κάποιας ποινής.

    9) ΑΠΟΥΣΙΕΣ

    Κάθε ώρα μαθήματος, ο απουσιολόγος της τάξης, σημειώνει στο απουσιολόγιο τους απόντες μαθητές και υπογράφει ο διδάσκων καθηγητής. Συνεπώς κάθε ημέρα λειτουργίας του σχολείου ο μαθητής που απουσιάζει παίρνει ισάριθμες απουσίες με το ωρολόγιο πρόγραμμα (π.χ. αν έχει επτάωρο παίρνει 7 απουσίες). Ισάριθμες απουσίες με το ωρολόγιο πρόγραμμα χρεώνεται ο μαθητής και όταν απουσιάζει από εκδηλώσεις του σχολείου (Εθνικές γιορτές, περιπάτους κ.λ.π.)

    Αγαπητές μαθήτριες και αγαπητοί μαθητές.
    Με τον παραπάνω κανονισμό λειτουργίας του Σχολείου μας επιθυμούμε να συμβάλλουμε στην εκπαίδευση και διαμόρφωση υπεύθυνων πολιτών μας δημοκρατικής κοινωνίας. Αυτό μπορεί να γίνει πραγματικότητα μόνο με τη δική σας συμβολή και προσπάθεια.

    ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ

    Download (PDF, 228KB)

Share This: