Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, μια ημέρα αφιερωμένη στην ευαισθητοποίηση και την προώθηση της ισότητας για όλους, μαθητές και εκπαιδευτικοί πήραν πρωτοβουλία και οργάνωσαν κάποιες όμορφες δράσεις:
1.Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο
Υπό την καθοδήγηση της Φιλολόγου ΕΑΕ, κας Τσιρώνη τα παιδιά ανέλαβαν έναν όμορφο και συμβολικό ρόλο: νοημάτισαν το αγαπημένο τραγούδι “Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο” το οποίο βιντεσκόπησαν και πρόβαλλαν στον πολυχώρο του σχολείου στα διαλείμματα την Πέμπτη 5/12/2024. Μέσα από αυτή την πρωτοβουλία, έδειξαν πως η τέχνη και η έκφραση μπορούν να γίνουν γέφυρες που ενώνουν ανθρώπους, κάνοντας το μήνυμα του τραγουδιού προσιτό σε όλους, ανεξαρτήτως ικανοτήτων. Η συμμετοχή τους σε αυτή τη δράση δεν είναι απλώς μια καλλιτεχνική έκφραση, αλλά και μια πράξη αγάπης και ενσυναίσθησης, που αποδεικνύει ότι όταν δίνουμε χώρο στη διαφορετικότητα, δημιουργούμε έναν πιο δίκαιο και φωτεινό κόσμο. Με τις κινήσεις τους, τα παιδιά “ζωγράφισαν” έναν τοίχο γεμάτο μηνύματα ελπίδας, αποδοχής και συμπερίληψης. Η προσπάθειά τους αποτελεί ένα λαμπρό παράδειγμα, δείχνοντάς μας την αξία της ενότητας μέσα από τη δύναμη της συνεργασίας. Μπράβο στα παιδιά για την ευαισθησία, τη δημιουργικότητα και το μήνυμα που μας χάρισαν!
Συμμετείχαν:
Βασιλακοπούλου Ευτυχία
Γκαμούρα Σοφία
Καράμπελα Ελένη
Καρεσιώτη Νικολίτσα
Μπενετάτου Παναγιώτα
Μπασιλάρη Βασιλική- Μαρία
Σιδέρη Ιωάννα
Σπυροπούλου Άννα- Μαρία
Τόγια Αθανασία- Μαγδαληνή
2. Μαθαίνω, νοιώθω νοιάζομαι: Παίζουμε BOCCIA.
Με πρωτοβουλία της κας Δαμιανάκη οργανώθηκε η πραγματοποίηση του παραολυμπιακού αθλήματος BOCCIA με σκοπό τα παιδιά μας να μπορέσουν να μπουν στη θέση των ατόμων με αναπηρία. Το BOCCIA είναι άθλημα για αθλητές με αναπηρία. Είναι διασκευασμένη μορφή του ιταλικού αθλήματος μπότσε και έχει σχεδιαστεί ώστε να παίζεται από άτομα με εγκεφαλική παράλυση ή άλλη κινητική αναπηρία που χρησιμοποιούν αναπηρικό αμαξίδιο. Αποτελεί Παραολυμπιακό άθλημα, και παίζεται σε περισσότερες από 40 χώρες.
Το παιχνίδι λαμβάνει χώρα στο σχολείο μας για μια εβδομάδα (9/12/24-13/12/24) στα διαλείμματα 2ης και 3ης ώρας ώστε να μπορούν να συμμετέχουν όλοι οι μαθητές.
3. Αγαπώ τον Άνθρωπο
Την Πέμπτη 5/12/2024, με την καθοδήγηση της Ψυχολόγου μας κας Κωνσταντοπούλου, της Κοινωνικής Λειτουργού, κας Αλεξοπούλου και της Φιλολόγου ΕΑΕ, κας Τσιρώνη, οργανώθηκαν σε τμήματα βιωματικές δραστηριότητες για να μπουν οι μαθητές στη θέση των ατόμων με αναπηρία, να κατανοήσουν την έννοια ισότητας ευκαιριών και ότι τα άτομα με αναπηρία μπορούν να ζουν μια ισότιμη και δημιουργική ζωή. Οι δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν περιλάμβαναν παιχνίδι ρόλων Τυφλός-Συνοδός, Ζωγραφική με δυο δάχτυλα, εξάσκηση στη Ζωγραφική με το στόμα, στη γραφή Braille και εξάσκηση στη νοηματική.