ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΣΤΟΚΧΟΛΜΗ ΤΗΣ ΣΟΥΗΔΙΑΣ – ERASMUS KA1

Δύο εκπαιδευτικοί  η κ. Βάνα Μπούρα, ο κ. Μάριος Μάσσαλας και ο Διευθυντής του 3ου Γυμνασιου Αμαλιάδας κ. Διονύσιος Ράλλης μετέβηκαν από τις 24/3/2022 έως και τις 3/4/2022 στην Στοκχόλμη της Σουηδίας στα πλαίσια της 3ης κινητικότητας του προγράμματος Erasmus KA1 με θέμα η «Η Ενθαρρυντική Μάθηση αρωγός της Συμπεριληπτικής Εκπαίδευσης». Οι εκπαιδευτικοί και ο Διευθυντής μαζί με άλλους εκπαιδευτικούς από όλη την Ευρώπη (Ισπανία, Ολλανδία, Γερμανία, Πολωνία, Τσεχία, Ιταλία, Πορτογαλία) είχαν την ευκαιρία  να γνωρίσουν σε βάθος το Σουηδικό σύστημα εκπαίδευσης που αποτελεί ένα  από τα πιο ενδιαφέροντα  και καινοτόμα εκπαιδευτικά συστήματα της Ευρώπης. Το πιο ενδιαφέρον  ήταν η βιωματική εμπειρία που είχαν οι εκπαιδευτικοί καθώς δόθηκε η δυνατότητα να επισκεφτούν τα σουηδικά σχολεία και να παρακολουθήσουν στην πράξη την λειτουργιά του συστήματος. Επισκέφτηκαν τις υποδομές, παρακολούθησαν σε πραγματικό χρόνο μαθήματα στην τάξη  και καινοτόμες εκπαιδευτικές μεθόδους , συνομίλησαν με τους σουηδούς εκπαιδευτικούς και  αντάλλαξαν πλήθος ερωτήσεων με τους Σουηδούς  μαθητές. Η εμπειρία εμπλουτίστηκε και μέσω της συνεχόμενης διαδραστικής  επαφής όλων των εκπαιδευτικών των ευρωπαϊκών χωρών καθώς δημιουργήθηκαν αλλεπάλληλες ομάδες εργασίας αποτελούμενες από εκπαιδευτικούς διαφορετικών χωρών που συνεργάστηκαν για να συγκρίνουν τα σουηδικό σύστημα με το εκπαιδευτικά συστήματα των δικών τους χωρών και να ανταλλάξουν πολύτιμές ιδέες, προβληματισμούς και εμπειρίες. Οι εκπαιδευτικοί, επίσης, είχαν την δυνατότητα να επισκεφτούν και το φημισμένο Πανεπιστήμιο της Ουψάλα και να περιηγηθούν στις υποδομές του και την βιβλιοθήκη του.

Οι εκπαιδευτικοί αναμένεται να  μεταφέρουν   την πολύτιμη βιωματική  εμπειρία  σε εκπαιδευτικούς και μαθητές και γενικότερα στα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας ώστε να γίνει διάχυση της εμπειρίας και να αποτελέσει την αφετηρία ενός γόνιμου προβληματισμού μέσω της ανταλλαγής ιδεών  με σκοπό την  την βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος στην χώρα μας και ειδικότερα στο σχολείο μας.