ERASMUS+229 – ΒΙΩΣΙΜΕΣ ΠΟΛΕΙΣ: ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΚΑΙ ΠΑΡΟΝ -ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΥΠΟΔΟΧΗΣ

Υπεύθυνες του προγράμματος και συντονίστριες- διοργανώτριες της Εβδομάδας Υποδοχής οι καθηγήτριες Κωστούλα Τόγια και Αγγελική Αραπογιάννη

Μοναδική εμπειρία για το σχολείο μας και την περιοχή μας αποτέλεσε η φιλοξενία μιας πολυπρόσωπης ομάδας δεκαοχτώ μαθητών και τεσσάρων εκπαιδευτικών από τη Γαλλία και την Πολωνία (από τις 4/4/2022 έως τις 8/4/2022), στα πλαίσια του προγράμματος ERASMUS+ KA229 με τίτλο “Sustainable cities: past and present”. Παράλληλα, είχαμε τη διαδικτυακή συμμετοχή σε όλες τις δραστηριότητες και των δύο άλλων ενταγμένων στο πρόγραμμα σχολείων, ενός από την Ισπανία, με μια ομάδα αποτελούμενη από είκοσι ένα άτομα, και ενός από την Ιταλία, με μια ομάδα τριάντα τεσσάρων ατόμων.
Ήταν η πρώτη φορά που το 3ο Γυμνάσιο Αμαλιάδας έκανε αυτό το “άνοιγμα στην Ευρώπη’, η πρώτη φορά που εικόνες του σχολείου μας και δράσεις των μαθητών και των εκπαιδευτικών μας έφτασαν ως την Αλσατία (Rouffach) και τη Βαλτική (Kolobrzeg), αλλά και την καρδιά της Ιβηρικής (Caceres) και την περιοχή της Νάπολης (Qualiano).
Στις 5/4ου έγινε η υποδοχή των δύο αποστολών στο χώρο του σχολείου μας με μουσική και τραγούδια, με χορούς και παιχνίδι- όπως το οργάνωσε η κ. Λένα Δαμιανάκη, με κεράσματα και δώρα όπως τα “εμπνεύστηκε” η κ. Μαρίνα Δούρου. Χαιρετισμούς απηύθυναν ο Διευθυντής, κ. Ράλλης Διονύσιος, ο Υποδιευθυντής, κ. Ράλλης Χαράλαμπος και οι υπεύθυνες του προγράμματος. Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε μια μεγάλη βόλτα στην πόλη μας, μια “βιώσιμη πόλη με παρελθόν και παρόν”. Οι φιλοξενούμενοι, συνοδευόμενοι από τους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα μαθητές και εκπαιδευτικούς του σχολείου μας – πρακτική που ακολουθήθηκε σε όλες τις δραστηριότητες και μετακινήσεις- επισκέφτηκαν τον Ιερό Ναό του Αγίου Γεωργίου, στον οποίο ξεναγήθηκαν από τον Προϊστάμενο π. Χρήστο Ελευθεριάδη, ερχόμενοι πρώτη φορά σε επαφή με την ελληνορθόδοξη θρησκευτική μας παράδοση. Ακολούθως, τιμήθηκαν από το Δήμο Ήλιδας με θερμή υποδοχή, με γεύμα και με αναμνηστικό δώρο και άκουσαν την ιστορία της πόλης μας (πληθυσμός, ασχολίες των κατοίκων,πολιτισμός…) δια στόματος του κ. Βασίλη Καψή, καλλιτεχνικού Διευθυντή του Πολυχώρου Πολιτισμού του Δήμου μας. Και οι δύο αυτές επισκέψεις- ξεναγήσεις “υποστηρίχτηκαν” ως προς τη διερμηνεία από την κ. Φρόσω Τάγιου. Τέλος, περνώντας από το λιμανάκι στο Παλούκι, έφτασαν στην Κουρούτα, τοπίο μοναδικό για τους φιλοξενούμενους, κολύμπησαν και απόλαυσαν τον ήλιο!

Στις 6/4ου ήρθαν σε επαφή με τη μακραίωνη ιστορία του τόπου μας, αφού ξεναγήθηκαν στο μουσείο και τον αρχαιολογικό χώρο της Ήλιδας. Εντυπωσιάστηκαν ιδιαίτερα, όταν βρέθηκαν στο αρχαίο θέατρο….και ξαφνικά άκουσαν τον ρυθμικό ήχο ενός τυμπάνου και “ηθοποιούς” να παίζουν αρχαία τραγωδία… Ήταν μαθητές της Γ΄ τάξης του σχολείου μας, οι οποίοι παρουσίασαν απόσπασμα της “Ελένης” του Ευριπίδη! Ακολούθησε επίσκεψη και ξενάγηση στο Κάστρο Χλεμούτσι και οι φιλοξενούμενοί μας γνώρισαν τη μεσαιωνική ιστορία της περιοχής μας.

Στις 7/4ου με μεγάλη συγκίνηση επισκέφτηκαν τον ιερό της Αρχαίας Ολυμπίας και παρακολούθησαν με ενδιαφέρον την ξενάγηση στον αρχαιολογικό χώρο και το μουσείο. Λίγα αργότερα, στο λιμάνι του Κατακόλου, γνώρισαν ένα κομμάτι της νεότερης (παραγωγή και εμπορεία σταφίδας) και της σύγχρονης (τουρισμός ) ιστορίας του τόπου μας.

Στις 8/4ου αποχαιρετήσαμε τους φίλους μας με συγκίνηση… Σύντομα, στις 16 του Μάη, θα συναντηθούμε στο Κολόμπρτζεκ της Πολωνίας….